Wydobyciny, wymontowanie czy eksmisja z macicy?

Głośno ostatnio o wydobycinach i tak się zastanawiam nad synonimem.

 Mam na koncie dwa cięcia cesarskie, ale „wydobyciny” kojarzą mi sie z „wymiocinami”, więc dumam nad semantyką.

 Postanowiłam sięgnąć do słownika synonimów, i teraz mam jeszcze większą zagwozdkę, albowiem jak ja mam postrzegać rzeczone wydobyciny?!

Słownik podpowiada, że wiele zależy od konteksu. Konia z rzędem temu, kto mi podszepnie, który najlepiej oddaje poród, o pardon! – wyjęcie dziecka, bo przecież ja nie rodziłam :

wydobycie – w kontekście wymontowania czegoś, na upartego pasuje, wtedy zamiast urodzin obchodzimy wymontowanie.

wydobycie – w kontekście wydobywania czegoś skądś zamiast urodzin, mamy dzień ekstrakcji.

wydobycie – jako opróżnienie pomieszczenia. Z punktu widzenia lokatora, jest dość trafne. Idąc za ciosem to nawet forma przymusowej eksmisji. Do noworodka mówimy wówczas zamiast „witaj” – „żegnaj”.

wydobycie – odnośnie wypakowania czegoś skądś. Tutaj wturują mi położne, bo każda „ciężarówka” słyszała o rozpakowaniu i byciu zapakowanym 😅

wydobycie – w kontekście siłowego wyciągnięcia czegoś skądś. Nieco przemocowe, ale, ale…przecież samo nie wyszło.

Na koniec zostaje wydobycie w odniesieniu do surowców naturalnych. To podoba mi się najbardziej, bo dziecko to skarb, nieoszlifowany diament, złoto, żywe srebro etc. A po urodzeniu, ups… przyzwyczajenie 😉 po wyjęciu moglibyśmy się chwalić jaki mamy urobek.
A: jak u ciebie? Ja mam 5kg
B: Niezły urobek, u nas skromnie 2500

A może na przekór losowi, zostać przy urodzinach 😉

Autor: matkahrabiny

Pracuję, bloguję i opiekuję sie dwiema hrabinami, dzięki którym każdy dzień jest wspaniałą przygodą. Wszystkie teksty zamieszczone na tej stronie są mojego autorstwa i stanowią moją własność. Kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione

Jedna uwaga do wpisu “Wydobyciny, wymontowanie czy eksmisja z macicy?”

Skomentuj

